Tropiciele w pierwszym półroczu uczestniczyli w zajęciach dodatkowych - „Dotknij, poczuj, zobacz”
W pierwszym semestrze dzieci z grupy Tropicieli uczestniczyły w zajęciach „Dotknij, poczuj, zobacz”. Zajęcie wyzwalały wśród dzieci wiele wspaniałych emocji: zachwyt, ciekawość, zdziwienie i wiele radości. Przedszkolaki:
- wykonały „Tęczę na talerzu”- to zabawa twórcza z elementami eksperymentowania, przy użyciu cukierków Skittles i wody. Kolorowa tęcza zachwycała dzieci swoimi kolorami.
- malowały na mleku - wkrapianie barwników na powierzchnię białego mleka było dla dzieci dużą atrakcją. Dzieci obserwowały jak kolory rozpływają się po mleku mieszając ze sobą. Następnie moczyliśmy patyczek w detergencie (płyn do mycia naczyń) i przykładaliśmy go do powierzchni mleka – wtedy zaczynało się dziać. Kolory powoli mieszały się ze sobą, kołowały i wirowały, tworzyły piękne wzory.
- zrobiły zabawkę sensoryczną – gniotka z balonika. Wszelkiego rodzaju zabawy dotykowe oddziałujące na dziecięce zmysły dostarczając maluchom wiele radości. Dlatego dzieci zrobiły samodzielnie własnego gniotka. Zgniatanie balona wypełnionego mąką lub ryżem świetnie odstresowuje i pozwala wyrzucić z siebie negatywne emocje relaksując i wprawiając w dobry nastrój.
- wykonały eksperyment z samopompującym się balonem. Co zrobić, by dzieci nie nudziły się? Eksperymenty to zawsze dobry pomysł, a samopompujący się balon jest bardzo efektownym eksperymentem. Nie tylko pokazał właściwości substancji; sody i octu, ale sprawił, że przedszkolaki zaczęły interesować się nauką, a także spędziły miło czas przy okazji ucząc się nowych rzeczy. Doświadczenie wyzwoliły wiele emocji i bardzo podobało się dzieciom.
- bawiły się sztucznym śniegiem. Zabawy z wykorzystaniem sztucznego śniegu doskonale wpływają na zmysły wzroku oraz dotyku. Figle w sztucznym śniegu usprawniają umiejętności manualne. Ugniatanie i przekładanie śniegu doskonale wzmacnia palce oraz mięśnie dłoni. Dodatkowo pozwala się zrelaksować i dać upust ewentualnym negatywnym emocjom. Niewątpliwie wspomaga kreatywność i wyobraźnię przestrzenną. Biały miękki puch do złudzenia imituje prawdziwy śnieg i pozwala na rozwój wyobraźni, bo tylko ona ogranicza pole do zabawy. Sensoryczne zabawy sztucznym śniegiem są niezwykłą przyjemnością dla małych rąk, wskazane zwłaszcza w ich rozwoju i ćwiczeniu motoryki, ale także w oddziaływaniu na inne zmysły. Były to niewątpliwie najbardziej absorbujące i wspaniałe zajęcia. Dzieci nie chciały zakończyć zabawy ze sztucznym śniegiem!